Menu

O WSZYSTKIM I O NICZYM

WARZYWNO-MIĘSNA TARTA

j8-8

Dzisiejsza propozycja na obiad to tarta - bogata w warzywa, ale dodatkowo znajdziecie w niej kurczaka, ser, oliwki, i suszone pomidory, a to wszystko na pysznym spodzie z ciasta francuskiego.

Do jej przygotowania użyłam: 1 cukinii, pół czerwonej papryki, 20 pieczarek, pół puszki kukurydzy 1 opakowanie mrożonego szpinaku, 1 opakowanie mrożonych warzyw (brokuły, kalafior, marchewka), 2 piersi z kurczaka, 1 opakowanie ciasta francuskiego, 4 jajka, 10 oliwek, 5 suszonych pomidorów, 1 mozzarelle, ulubione przyprawy do smaku.

Ja użyłam podwójną ilość składników, wy możecie użyć połowę.

Kurczaka pokroiłam na mniejsze kawałki o usmażyłam z przyprawami (kurkuma, pieprz, sól. słodka papryka, czosnek, zioła prowansalskie), dodałam wszystkie warzywa, dusiłam na mniejszym ogniu przez około 10-15 min. Następnie gdy warzywa już zmiękną dodałam resztę składników czyli pomidory i oliwki. Dusiłam jeszcze przez około 10 min.

Formę nasmarowaną tłuszczem wyłożyłam ciastem francuskim i nakłułam widelcem, wstawiłam do piekarnika na 10 min. - 180 stopni. Po tym czasie nałożyłam przygotowany farsz, wszystko zalałam rozbełtanymi jajkami i rozłożyłam kawałki sera mozzarella. Tartę piekłam około 30 min. - 180 stopni, pod koniec 200.

Pyszny obiad gotowy! :

Smacznego :)

 

16709458_1365876393471435_225004886_o

BATONIKI OWSIANE Z MARCHEWKĄ I BAKALIAMI

j8-8

Dzisiejsza propozycja to zdrowsza wersja batoników dostępnych w sklepach. Przygotowane w domu, z ulubionych składników to gwarancja, że zjemy coś naprawdę dobrego i zdrowego!

A żeby było jeszcze zdrowiej do masy owsianej dodałam startą marchewkę.

Składniki, jakich użyłam:

  1. 1 szklanka płatków owsianych,
  2. 1 szklanka płatków żytnich,
  3. 2 łyżki otrębów pszennych,
  4. 2 łyżki otrębów żytnich,
  5. 1 łyżka siemienia lnianego,
  6. 1 duża marchewką (starta na tarce o małych oczkach),
  7. 2 duże łyżki miodu,
  8. 1 łyżka pestek dyni,
  9. 1 łyżka pestek słonecznika,
  10. 2 garście rodzynek,
  11. 2 łyżki jasnego sezamu,
  12. 3 łyżki przesianej maki pszennej,
  13. 2 jajka,
  14. 1 łyżeczka cynamonu (w proszku),
  15. 1 łyżeczka imbiru (w proszku).

Pewnie wydaje wam się, że to bardzo duża ilość składników, to fakt jest ich trochę, ale w większości to bakalie, otręby i płatki. A naprawdę warto dodać ich jak najwięcej. Osobiście dodałabym jeszcze orzechy, ale niestety mi się skończyły i użyłam tego co miałam.

Pewnie wydaje się wam również, że 2 łyżki miodu na taką ilość masy to mało, ale pamiętajcie że dodajecie jeszcze rodzynki, które osładzają całość.

Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam i wyłożyłam do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Masę wygładziłam. Ciasto piekłam około 40-45 min. W nagrzanym piekarniku do 180 stopni. Po ostudzeniu, pokroiłam na kształt batoników.

Zdrowa i przede wszystkim pyszna przekąska gotowa! 

 16586680_1360013264057748_243173310_o

 

 

 

 

ŚLIWKOWE KULKI

j8-8

Ostatnio bardzo modne, kulki mocy :) Ale tak naprawdę, to świetny pomysł na coś słodkiego, kiedy nie możesz (albo nie chcesz i dobrze ci to idzie) jeść zwykłych, byle jakich słodyczy :)

Opakowanie suszonych śliwek zmiksowałam z 3 łyżkami wiórek kokosowych, ziaren słonecznika, siemienia lnianego oraz 1 łyżeczką miodu. Uformowane kulki obtoczyłam w wiórkach kokosowych i sezamie. Wstawiłam do lodówki na około 30 min.

I zajadałam :)

Smacznego!

16388842_1351547688237639_695898164_o

GALARETKA

j8-8

Z uwagi na fakt, iż jednym z moich "noworocznych postanowień" była m.in. zmiana sposobu odżywiania, postanowiłam wprowadzić częstotliwość i regularność jedzenia. Jak na razie dopiero tydzień za mną, ale może to właśnie był najważniejszy i za razem najtrudniejszy tydzień... może teraz już będzie łatwiej...zobaczymy. Szczerze powiem, że zaplanowanie menu na 4-5 posiłków dziennie nie jest wcale łatwe. Ciągle myślę o jedzeniu :) ale nie dlatego, że jestem godna, tylko dlatego, że ciągle planuje co przygotować do jedzenia :)

I dzisiaj proponuje to, co mnóstwo osób doskonale zna. Galaretkę, ale nie typowe nóżki :) tylko ich zdrowszą wersję - galaretkę drobiową.

Galaretkę przygotowałam na bazie rosołu. Do miseczek dodałam kawałek ugotowanego jajka, troszkę zielonego groszku, ugotowanego z rosołu kurczaka, marchewkę i pietruszkę. Dodatkowo dodałam natkę pietruszki. Wszystko zalałam gorącym rosołem wymieszanym z żelatyną. Po wystygnięciu wstawiłam na całą noc do lodówki.

Pyszne i pożywne śniadanie :)

Smacznego!

16121627_1335611409831267_150097484_o

© O WSZYSTKIM I O NICZYM
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci